Jak dokáže hořčík vyřešit váš problém s nespavostí?

Nespavost trápí téměř každého třetího obyvatele České republiky. Některé články uvádějí, že to je dokonce až polovina občanů!

Taky to znáte? Je pozdě v noci, neustále se převalujete a nemůžete usnout? Určitě byste přivítali jakoukoli radu, jak usnout.

Možná, že jste už i některá doporučení vyzkoušeli.

Pokoušeli jste se zatemnit okna, pustit si relaxační hudbu, vzít melatonin, ale ani jedna z možností nefungovala?

Máme pro vás ještě jedno řešení! Ptáte se jaké? Podívejme se na něj podrobněji.

Hořčík a nespavost

Jednou z variant může být doplňování hořčíku. Jedná se o způsob, který je mnohem užitečnější než melatonin.

Tato možnost nám umožní spát mnohem hlubším spánkem o půl hodiny až hodinu déle. Proč tomu tak je? Jak dosáhneme těch nejlepších výsledků?

Hořčík je minerál, který se vyskytuje v mnoha potravinách. Hořčík má také synergické účinky s vápníkem, pokud jde o posílení kostí.

Podívejme se na zajímavou souvislost.

Hořčík pomáhá dostat se vápníku do kostí a ve skutečnosti tak odstraňuje vápník z našich svalů. Díky tomu působí na svaly velmi příznivě a pomáhá nám relaxovat. V této souvislosti se rychleji uvolníme a můžeme klidněji spát.

Současně je hořčík zodpovědný i za stav ospalosti těsně před tím než si jdeme lehnout. To je důvod, proč je horké mléko spojováno s odchodem do postele.

Mléko obsahuje hodně hořčíku a umožňuje nám mnohem rychleji usnout. Hořčík je v tomto ohledu velmi důležitý. Může být tak důležitý, že bude vaší první volbou pro zlepšení spánku.

Mnozí z vás drží diety, které mají velmi nízký obsah hořčíku. Nápoje jako je káva a kola ještě snižují obsah hořčíku v našem těle.

Hořčík má ale i spoustu dalších výhod.

Je potřebný pro žlázy, aby mohly začít s produkcí testosteronu. Vzhledem k tomu, že pro maximální tvorbu testosteronu je potřeba hluboký spánek, jedná se o silný doplněk i pro sportovce, kteří chtějí zvýšit produkci mužského hormonu.

"ZMA" je doplněk, který obsahuje hořčík a zinek. Mnoho kulturistů ho užívá právě před spaním.

Jak užívat hořčík, abychom dosáhli nejlepších výsledků?

Především víme, že minimální denní potřeba je asi 300 mg (většina z nás, ale dostává do těla jen něco málo pod 200 mg). Někteří lidé mohou spotřebovat mnohem více hořčíku – až 1000 mg!

Nedoporučuje se, ale držet tak vysokou hladinu hořčíku. Může se to projevit průjmem a bolestmi žaludku. Všeho s mírou.

Pokud užíváte hořčík tak víte, že je dostupný v několika podobách. Jak jsme uvedli již výše, hořčík může být obsažen spolu se zinkem v ZMA. Velmi populární způsob pro zlepšení spánku a "plasticity mozku"!

Relativně nový výzkum ukazuje, že I-threonát hořčíku může být ještě účinnější, pokud jde o zlepšení spánku a zvýšení neuroplasticity. Ukazuje se, že I-threonát hořečnatý je nejen účinnější při vstřebávání než jiné formy, ale konkrétně může být účinnější v mozku!

Jaké jsou další výhody hořčíku?

Bez ohledu na to, jakou formu hořčíku využijete, zjistíte, že se jedná o skvělou volbu pro každého z vás. Zlepšíte svou schopnost spát, posílíte svůj mozek a hořčík bude působit obecně blahodárně na váš organismus.

Existuje ale jeden problém. Víte, že více než 200 léků, které můžeme užívat, blokuje naši absorbci hořčíku? To je jeden z důvodů, proč celé řadě lidí chybí v těle potřebné množství této látky. A co víc! Některé alternativy nejsou vůbec dobré!

Podívejme se například na melatonin. Melatonin je účinný pro zlepšování spánku, na druhou stranu má „tunu“ nežádoucích vedlejších účinků.

Jsou to například: vazokonstrikce mozku, smrštění brzlíku, smrštění pohlavních orgánů, zrychlení srdeční frekvence, zvýšení stresu, závislost a potlačení plodnosti.

Na závěr ještě doplníme informaci o alkoholu a vlivu na hořčík v našem těle. Alkohol totiž snižuje množství hořčíku. Pijte tedy s mírou.

Závěr

Samozřejmě existuje řada dalších možností, jak svůj spánek zlepšit. Můžete udržovat místnost temnou a v ideální teplotě. Potřebujete také dostatečné množství cvičení a čerstvého vzduchu.

Pokračujte v experimentování a ladění všech detailů tak, abyste na konci došli ke zdárnému konci.

Všichni jsme jedineční a na každého z nás platí jiný postup.

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog