Jak zvýšit testosteron pomocí antioxidantů?

Lidské tělo je složitý stroj, který se postupem času čím dál více opotřebovává.

Víte, že se například ve vašich varlatech děje mnoho důležitých procesů?

Mezi ně patří produkce spermií a testosteronu. Varlata jsou jako jedna velká továrna a vědci získávají stále více důkazů, že "oxidační stres" je jednou z hlavních příčin poklesu testosteronu v těle.

Klíčovou roli hraje poškození mitochondrií.  V otevřené studii vědci zjistili, že vitamín E – antioxidant – snížil u laboratorních potkanů s ohledem na narůstající věk pokles testosteronu.

Studie ukazuje, že pokud začnete doplňovat antioxidanty už v mladém věku, můžete zpomalit příchod andropauzy (označení pro mužský přechod).

Život není períčko, že?

Vědci také objevili sníženou hladinu klíčových antioxidantů, jako jsou SOD a glutathion, u starých krysích Leydigových buněk. Tím ještě více posílili váhu výše uvedené teorie antioxidančního stresu a poukázali na potřebu adekvátní antioxidanční diety.

Co by Vás tedy mělo opravdu zajímat?

Z výzkumu na zvířatech vědci zjistili skutečnost, že můžete zvýšit hladinu testosteronu v těle zvýšením spotřeby některých silných antioxidantů. Můžete v tom vidět analogii s přidáváním maziva do strojních zařízení, aby se dosáhlo většího výkonu a účinnosti.

Studie ukazují, že některé antioxidanty jsou silnějšími androgenními stimulanty než ostatní.

Podívejme se na čtyři níže uvedené antioxidanty trochu podrobněji.

1. Šťáva z granátového jablka

Je známo, že šťáva z granátového jablka posiluje erekci, ale víte, že studie na potkanech ukázala také velmi pěkný vzestup testosteronu v jejich těle?

Pokud se krysa napila šťávy z granátového jablka, vzrostl testosteron o 27%!

Pokud omezíte přísun alkoholu do vašeho těla a začnete pít šťávu z granátových jablek, vašemu testosteronu to výrazně pomůže.

2. Quercetin

Quercetin je silný antioxidanční flavonoid, který je obsažen v cibuli, červeném hroznu, čaji a v mnoha dalších druzích ovoce a zeleniny.

Tato látka byla předmětem rozsáhlého výzkumu, jelikož má silné protirakovinné účinky.

Méně známým účinkem Quercetinu (testováno na potkanech) je jeho schopnost zvýšit testosteron v těle.

Vědci zjistili, že dávka 50mg na 1kg tělesné hmotnosti poskytne až 80% nárůst testosteronu.

Problémem je, že u typického muže o váze 160 liber, je potřeba obrovská dávka - více než 3g quercetinu na lidské tělo.

I tak se ale ukazuje zajímavá možnost, jak testosteron zvýšit.

3. Šťáva z cibule

Vzhledem k předchozímu bodu nebude žádným překvapením, že ke zvýšení testosteronu pomůže i cibule.

Cibuli ale musíme konzumovat v dostatečně velkém množství, což může být velmi nepříjemné, pokud se chystáme do společnosti.

Jak tento problém vyřešit? Odborníci přišli se zajímavým řešením – cibulovým džusem. Použili jednu klasickou cibuli a – hurá – šťáva zvýšila produkci testosteronu u potkanů o 300+%!

Jediným problémem je množství cibulové šťávy, které museli potkani konzumovat. Jednalo se o 1g na 1kg – což znamená, že je potřeba přibližně 80g cibulové šťávy na 80kg – to odpovídá váze typického muže.

I polovina množství šťávy, ale dokáže podpořit růst testosteronu v těle.

Je tedy jisté, že je v tomto případě nárůst závislý na dávce – zvýšení testosteronu dokáže pozitivně ovlivnit i malé množství výtažku.

4. Melatonin

Údaje o melatoninu jsou velmi omezené, ale víme, že hormon a antioxidant melatonin chrání testosteron v Leydigových buňkách (buňky produkují pohlavní hormon testosteron a nachází se ve vazivových výplních mezi semenotvornými kanálky varlat).

Závěr

Takže byste měli začít hltat galony šťávy? Kdepak. To je hodně předčasné, ale konzumaci těchto antioxidantů můžeme jen doporučit.

Studie byly sice prováděny na zvířatech, ale jedná se jen o zdravé látky a pochutiny.

Sami na sobě poznáte jejich účinnost.

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog