Veganské smoothie podporující tvorbu testosteronu

V minulém článku jsme si řekli, že i vegani si můžou díky potravinám přirozeně zvedat hladinu testosteronu.

Pojďme si rozšířit obzory a zkusit si umíchat i veganské smoothie. Právě smoothie se stává trendem zdravého životního stylu, které nejen že výborně chutná, je jednoduché na přípravu, ale dodává našemu tělu velké množství vitamínů a minerálních látek, které jsou důležité pro naši obranyschopnost.

Jaké veganské potraviny můžeme použít na smoothie, abychom si zároveň pochutnali, podpořili přirozenou obranyschopnost a zvýšili hladinu testosteronu v těle?

  • Brokolice, avokádo, česnek, špenát, mandle, para ořechy, luštěniny, petržel, dýňová semínka, chia semínka, růžičková kapusta, květák, kokos (mladý), maka

Pojďme z tohoto výčtu super potravin vytvořit 2 testosteronové bomby, které potěší nejen naše chuťové buňky!

Zároveň se ve stručnosti podíváme na zoubek surovinám a jejich účinků na organismus člověka použitých surovin!

Banánové smoothie

Jak na to?

Smícháme 2 banány, 1 šálek lískového mléka/nebo vody, 2 datle, 50 g mandlí, pro výraznou a vynikající chuť obohatíme dužinou z půlky vanilkového lusku, nakonec přidáme 2 lžičky chia semínek a necháme je 5 minut nasáknout tekutinu. Servírujeme.

Právě banány patří na seznam super potravin, které obsahují následující: Tryptofan (zlepšuje náladu), chrání před zatěžováním svalů během cvičení, snižují napětí, díky B6 vitamínu chrání před cukrovkou typu 2, posilují nervovou soustavu, pektin podporuje trávení a odstraňuje toxiny z těla, působí jako prebiotikum ve střevech, konzumace stabilizuje cukr v těle, obsahují vysoké množství B vitamínu, draslíku, hořčíku, přispívají k produkci testosteronu.

Mandle – vitamín E, vápník, fosfor, draslík, hořčík, zdravé tuky, antioxidanty, vláknina, železo, přispívají k produkci testosteronu.

Chia semínka – vyrovnávají hladinu cukru, zvyšují hladinu testosteronu, jsou skvělým zdrojem zinku, omega-3 a železa, podporují hubnutí, dodávají tělu protein, dodávají do těla fosfor, mangan, vápník, draslík, sodík, vitamín A, C , E a další.

Zelená smoothie bomba plná energie

Jak na to?

Smícháme 1 banán, 200 g špenátu, 100 ml pomerančového džusu, 1 čajová lžička prášku z maky, polévková lžíce dýňových semínek, čtvrt petržele, 1 kiwi – rozmixujeme a podáváme se snítkou natě petržele na ozdobu.

Špenát (super potravina, kterou nepohrdl ani Pepek námořník) – má vysokou výživovou hodnotu díky vysokému obsahu vitamínů a minerálů. Obsahuje vitamíny A, C, E, K, B hořčík, železo, lutein, zeaxandtin, karotenoidy (předchází ztrátě zraku), příznivě působí na činnost srdce, posiluje vlasy a nehty, zpevňuje kosti a zuby, napomáhá při tvorbě krve, zklidňuje nervovou soustavu, přispívá ke tvorbě testosteronu, a další důležité vlivy na organismus.

Maka – obsahuje vitamíny A, B1, B2, B6, C, E, stopové prvky železo, vápník, měď, zinek, hořčík, draslík, sodík, jód, aminokyseliny, mastné kyseliny, vlákninu, bílkovinu a další. Posiluje a vyživuje organismus, pomáhá oslabenému zraku, sluchu, nedostatečné či nadměrné činnosti štítné žlázy a jiných orgánů, osvěžuje paměť, dodává vitalitu. Obsažené složky pomáhají produkovat testosteron, již Peruánci jí připisovali magické a afrodiziakální účinky.

Dýňová semínka – podporují zdravé hubnutí, odvodnění organismu, doplnění zdravého tuku a zároveň odstraňují ten špatný, mají detoxikační účinky, snižují krevní tlak, pročišťují ledviny, přírodní antidepresivum, prevence rakoviny, produkce testosteronu a další.
Petržel – ne nadarmo se říká jez petržel, abys dlouho vydržel – obsahuje důležitý vitamín K, které si tělo neumí vytvořit a musíme ho získávat ze stravy. Právě vitamín K2 stimuluje produkci testosteronu přímo ve varlatech.

 

 

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog