10 nejvhodnějších sportů po padesátce

Důležité je hýbat se po celý život. Je jasné, že už v pozdějším věku nebudete tak moc aktivní jako jste byli v mládí, už nebudete trhat světové rekordy, ale pohyb si udržíte.

Můžete provozovat činnosti pomáhající udržovat velmi dobrou fyzickou kondici, ale sport slouží i jako výborná forma aktivní relaxace.

Pohyb má i v pozdějším věku pozitivní účinky na svaly, klouby, pohyb uvolňuje ztuhlost, pomáhá při revmatických potížích a předchází řadě problémů pohybového aparátu.

Pokud si stále kladete otázku, proč byste měli sportovat i po padesátce, přidáváme i další důvody.

Pohyb je vhodný k udržení kondice dechového objemu, srdečního výdeje, upravuje krevní tlak a snižuje riziko srdeční choroby. Pohyb rovněž upravuje poměr tuků v těle. Hýbáte se pravidelně? Pokud ano, zlepšuje se vám možnost kontroly hladiny krevního cukru a schopnost reakce na inzulin.

Jak jsme již nakousli, pohyb snižuje i úbytek kostní hmoty a velmi se tak snižuje riziko pádu a zlomenin.

U pohybového aparátu zůstaneme i nadále.

Aktivní život pomáhá i při artritidě. Zlepšuje se pohyblivost i celková funkčnost kloubů a snižuje se rovněž jejich citlivost na bolest. Tušili jste, že je pohyb vhodný i při potížích s močením? Právě sportování nebo jiný druh pohybu odstraňuje všechny potíže s únikem moči.

Sportování prokazatelně snižuje riziko rakoviny tlustého střeva, prostaty konečníku a snižuje celkové vyčerpání.

Sportem ku zdraví!

Pravidelné cvičení zvyšuje metabolismus a spaluje více kalorií. Dlouhodobě nám pohyb umožňuje udržovat optimální hmotnost. Vedle toho se zlepšuje kvalita spánku, schopnost učení, krátkodobá paměť a působí antidepresivně.

Proč byste měli sportovat i po padesátce jsme si již řekli, ale jaké sporty jsou k tomu nejvhodnější?

Vybrali jsme pro vás 10 sportů, které doporučujeme i po dosažení milníku padesáti let.

1. Plávání

Pokud nevíte, co byste mohli v pozdějším věku dělat, tak sáhněte po plavání. Největší výhodou plavání je možnost určení si vlastního tempa a stylu.

Plavání má příznivé účinky na svaly, klouby a uvolňuje strnulost. S pravidelným plaváním není nikdy pozdě začít. Pokud ale začnete plavat včas, nepostihne vás ve stáří tolik problémů s pohybem a kondicí.

2. Jóga

Jóga se neprovádí ve vysokém tempu, ale může se vyrovnat účinkům kardiosportů. Jógou procvičíte celé tělo, protáhnete problémové partie a najdete vnitřní klid.

Jóga se dá cvičit doma, ale také ve skupinkách.

3. Nordic walking

Máte rádi přírodu a chcete se pravidelně hýbat? Zvolte tento sport, který vznikl na základě chůze do kopce a běhu na lyžích.

Vznikla rychlejší turistika nahrazující běžeckou aktivitu. Věřte, že se u toho ale pořádně zapotíte. K tomuto sportu potřebujete speciální hole, slušnou kondici, odhodlání, a především vhodnou lokalitu.

4. Cyklistika

Nechce se vám moc chodit nebo se chcete dostat rychleji z bodu A do bodu B? Zvolte cyklistiku. Trasy by měly být přiměřené vaší momentální kondici. Myslete na správné složení tratě, určitě by neměla obsahovat jen kopcovité terény, ale i rovinky či mírné stoupání.

Cyklistika je lepší než chůze, můžete se velmi dobře vyhnout bolestem v kříži.

5. Badminton

Hledáte sport, který byste mohli dělat s přáteli? Navštivte sportovní centrum nebo hřiště. U badmintonu ztratíte velmi rychle pojem o čase.

Badmintonem si zlepšíte postřeh, mírně procvičíte ruce a nohy.

6. Pétanque

Tento sport není moc fyzicky náročný, ale potrápí vaši přesnost, vytrvalost a trpělivost. Princip hry je jednoduchý. Pokud ale chcete hrát dobře, ani tady se nevyhnete pravidelnému tréninku a volbě vhodné taktiky.

7. Tanec

V pozdějším věku se můžete věnovat také tanci. Vybrat si můžete ze spousty lekcí. Je to skvělý způsob, jak zůstat fit, a také v kontaktu s lidmi.

8. Tenis

I takový tenis se dá hrát v pozdějším věku. U amatérských tenistů je věk 50 let často tím nejlepším věkem. Hráči již mají zkušenosti a přesně vědí, jak uspořit energii.

V pozdějším věku se muži věnují spíše disciplíně tenisu zvané čtyřhra. V ní hrají dva hráči proti dvěma. U této disciplíny se tolik neběhá, a přesto se musíte hýbat.

9. Golf

Golf je vhodný i pro starší pány. Golfisté mají k dispozici celou řadu hřišť. Golf můžete jít hrát sám, ale je vhodný i pro hru ve skupinkách. Jedná se o dobrou činnost, jak z pohledu společenského, tak z pohledu pohybu.

10. Sporty na vodě, u vody

Ač se to nemusí zdát, tak i takový rybolov vám může dát zabrat. Dostanete se do přírody, nahazováním a případným lovením ryb protáhnete celé tělo. Pokud máte u vody i například chatu, můžete si jít zaveslovat na lodičku či projet kánoí.

Závěr:

Sport a pohyb je velmi dobrým způsobem, jak se udržet v kondici a zdraví. Každý z nás si musí vybrat vhodný sport, ne každému sedne každý.

Někdo má talent na to, jiný zase na něco jiného. O pohybu se v dnešní době mluví hodně a je spojen se zdravým životním stylem. Vedle sportu byste neměli zapomínat ani na vhodný jídelníček a dostatek odpočinku.

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog