11 způsobů, jak zastavit vypadávání vlasů

Určitě budete souhlasit s tvrzením, že v mládí na řadu věcí člověk nebere ohled. Mnoho z nich může mít ale v pozdější fázi života přímé následky.

Především mladí lidé často experimentují a zkoušejí například různé typy účesů a své vlasy tak namáhají a postupně narušují sílu vlasových kořínků a ovlivňují vlasový folikul.

Mnoho z nás se bojí stáří i z hlediska úbytku vlasů. Díváte se na své rodiče a hledáte spojení v genetice, snažíte se vlasy všemožně posilovat a věříte, že jejich vypadávání předejdete.

Vlasy vypadávají z řady důvodů. Jedním z nich může být i vysoká hladina testosteronu, která ničí kořínky.

Jak hodně ale bude mít testosteron vliv na vypadávání vlasů, z velké části určuje genetika. Citlivost na testosteron je totiž dědičná.

Poznáte na sobě příznaky vypadávání vlasů? Pokud ano, můžete začít jednat. Čím dříve s nápravou začnete, tím lépe. Nejzazší možností je transplantace vlasů.

Určitě jste se zamýšleli nad tím, jak se můžete proti vypadávání vlasů sami bránit. Existuje několik rad, o kterých byste měli určitě vědět.

1. Vyhýbejte se nebezpečným druhům účesů

 

Péče o vlasy je velmi důležitá. Pokud si vlasy často upravujete, pletete různé copy, dredy a využíváte další druhy účesů, kterými namáháte vlasové kořínky, můžete na to později doplatit.

Nezapomínejte, že málo je někdy více.

2. Dávejte pozor na pomůcky s tepelnými účinky

Používání tepla pro úpravu vlasů ovlivňuje vlasový folikul. Folikul se může stát poškozeným a dehydratovaným.

Věnujte pozornost vysoušení vašich vlasů fénem, u úpravy účesu zase různým žehličkám. V průběhu času totiž poškozují vlasy.

3. Vyberte si vhodný šampon

Účelem šamponu je očistit vlasy od nečistot a oleje. Nikdo nemá rád mastné vlasy. Je potřeba se ale dívat na složení šamponů. Řada komerčních šamponů obsahuje nevhodné přísady.

Mohou zbavit vlasy přírodního oleje a mastných kyselin, které činí vlasy silnými a pružnými.

4. Zvolte měkký hřeben z přírodních vláken

Používání měkkého hřebenu z přírodních vláken podporuje zdravou hladinu oleje ve vašich vlasech.

Keratinové bílkoviny jsou jako tašky na střeše. Jemným kartáčováním v jednom směru od vrchu dolů a pokračováním ke konečkům pomáháte posílit vlasy na molekulární úrovni.

5. Využívejte výhody olejů

Existuje několik olejů, které pomáhají posílit růst a zdraví vlasů.

Mezi nimi najdeme například mátový či rozmarýnový olej. Další typy jako olej olivový a kokosový mohou pomoci, ale nejsou tak silně spjaty s růstem a sílou vlasů.

6. Pomoci může i zelený čaj

Zelený čaj má blahodárné účinky na lidský organismus. Ve spojení s růstem a podporou vlasů ještě nebyl na lidech nijak testován, ale můžeme se domnívat, že se mezi ním a vašimi vlasy najde spojitost.

Mezi velkou kategorii, jak zastavit vypadávání vlasů, patří změna životního stylu.

7. Přestaňte kouřit

Jste kuřák? Pokud ano, určitě znáte negativní účinky kouření na vaše plíce. Ale věděli jste, že kouření způsobuje vypadávání vlasů?

Jedná se o vědecký fakt, který potvrdil souvislost mezi kouřením a ztrátou vlasů.

8. Masáž hlavy

Zajímavou možností, jak posílit vlasové folikulu, je masáž pokožky na hlavě. Po tomto typu masáže se budete cítit úžasně, a navíc uděláte dobrý krok k omezení vypadávání vlasů.

V jedné studii prováděné v Japonsku se prokázalo, že již 4 minuty masáže pokožky hlavy po dobu 24 týdnů podporuje sílu vlasů.

9. Nezapomínejte na vyváženou stravu

Vyvážená strava je klíčová v mnoha ohledech. Nemusí se vždy jednat pouze o posílení vlasové struktury.

Vaše strava by měla obsahovat ovoce, zeleninu, nenasycené tuky, bílkoviny. Určitě byste měli omezit příjem sladkostí.

Které vitamíny a minerály jsou přímo spojeny se zdravými vlasy?

Obvykle to jsou potraviny bohaté na železo, dále hovězí maso, fazole, vejce, potraviny bohaté na omega-3 mastné kyseliny (losos, makrela, tuňák), lněná semínka, žloutky, vlašské ořechy, potraviny bohaté na bílkoviny a mořské plody.

Klíčové je i dostatečné množství vody. Nezapomínejte vodu pravidelně doplňovat do těla.

10. Získejte kontrolu nad zdravotním stavem

Vypadávání vlasů je spojeno s genetikou, ale také s aktuálním zdravotním stavem.

Sílu vlasů ovlivňuje diabetes, porucha příjmu potravy, celiakie, porucha štítné žlázy a další.

Klíčové je navštívit lékaře a tento stav ihned řešit. Ve chvíli, kdy vyřešíte tyto problémy a udržíte vaše zdraví v normálním stavu v rámci možností, projeví se vše i na vašich vlasech.

11. Zbavte se stresu

Ano, stres je i příčinou vypadávání vlasů.

Stres ovlivňuje váš zdravotní stav a má vliv i na vlasy. Stresující životní styl může napáchat pořádnou paseku.

Doporučujeme stres snížit. Můžete si pomoci pravidelným cvičením, poslechem hudby, cvičením jógy či meditací. Důležité je i dostatečně dlouho a kvalitně spát.

Závěr:

Úbytek vlasů je z velké části ovlivněn genetikou. Dědíme od rodičů geny z generace na generaci a dá se říci, že nám je někdy i předurčeno, jak budeme ve stáří vypadat.

Pokud ale vyzkoušíte některou z našich rad, můžete své vlasy výrazně posílit, můžete jim pomoci v rychlejší obnově a možná předejdete i samotnému vypadávání ve stáří.

Tak či onak, vlasy jsou často výrazným vnějším rysem našich osobností a péči o ně rozhodně nezanedbávejme.

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog