9 nejčastějších chyb při hubnutí

Osnova:

1. Hubnete pouze z donucení
2. Nepravidelná strava
3. Špatně zvolený pitný režim
4. Problém s pestrostí stravy
5. Nedostatečný pohyb
6. Pozor na odlišné kalorie
7. Dávejte pozor na označení „nízkotučné výrobky“
8. Nedávejte si nereálné cíle, odradí vás
9. Dejte si pozor na dostatečný spánek
Závěr:

Hubnutí je hodně skloňované téma posledních let. Řada lidí chce hubnout kvůli špičkové postavě, ale stejně tak existují lidé, kteří hubnout musí z důvodu zdravotních komplikací.

Hubnutí, ale není jen tak. Musíte nastavit správné prostředky a velmi dobře proces probrat s odborníkem. Nejhorší je, pokud se ho hubnutí vrhnete na vlastní pěst a po hlavě. I když se snažíte sebe víc, efekt nepřichází.

Bohužel velmi často lidé pokoušející se hubnout opakují stále stejné chyby. Jaké jsou ty nejčastější?

1. Hubnete pouze z donucení

Tento způsob hubnutí je vůbec nejhorší, který může být. Rozhodnutí nebylo vaše a přišlo na základě toho, že do vás kolegové nebo kamarádi často rýpali ohledně postavy.

Bohužel výsledek tohoto hubnutí není dobrý. Pokud hubnete z donucení, tak si obvykle nestanovujete cíle a chcete to mít za sebou, co nejrychleji.

2. Nepravidelná strava

Hubnutí není o tom nenajíst se! U hubnutí je velmi důležitá strava. Jídlo byste měli konzumovat v průběhu celého dne. Nemělo by se stát, že se ráno téměř nenasnídáte a večer se pořádně nacpete. Tělo potřebuje pravidelnou dávku energie. Pokud ji nemá, vytvoří si tukovou vrstvu.

Může se stát, že v průběhu dne nebudete mít čas. Pokud nemáte čas na oběd, mějte u sebe nějakou proteinovou tyčinku nebo sušené maso.

V průběhu dne byste měli zkonzumovat 5 porcí jídla. Poslední jídlo byste si měli dát 2 – 3 hodinky před spaním.

3. Špatně zvolený pitný režim

Pitný režim je u hubnutí velice důležitý. Pokud budete pít málo nebo budete pít pouze slazené nápoje, nebude se vám hubnutí vůbec dařit. Pokud nechcete pít pouze vodu, sáhněte po stoprocentním džusu.

U pitného režimu si dávejte pozor na alkohol. Ten obsahuje hodně kalorií a procesu hubnutí vůbec neprospívá.

4. Problém s pestrostí stravy

Strava při hubnutí musí být dostatečně pestrá a vyvážená. Je špatné, pokud jíte příliš mnoho rychlých cukrů. Rychlý cukr se ukládá do zásob v tukové formě. Budete tedy naopak přibírat.

Zaměřte se na bílkoviny. Pokud chcete konzumovat ovoce, nepřehánějte to. V ovoci je hodně cukru. Doporučujeme konzumovat v malém množství broskve, jablka, hrušky nebo švestky. Vyhýbejte se banánům a hroznovému vínu.

Problém, ale může být i u některé zeleniny. Vyhýbejte se sladké zelenině. Konzumujte listovou zeleninu, okurku, ředkvičky, rajčata, zelenou papriku, fazolové lusky, květák nebo brokolici. Tato zelenina má nízkou kalorickou hodnotu. Doporučená denní dávka zeleniny je 500 – 600 gramů.

5. Nedostatečný pohyb

Žádná dieta, kterou si zvolíte, se neobejde bez pohybu. Bez pohybu se hubnout nedá. Může se ale stát, že máte problémy s klouby. Nejspíše se vám kvůli bolestem nebude chtít jít běhat, ale můžete zvolit mnohem méně náročné plavání.

Pokud problémy nemáte, ale postrádáte čas, zkuste cvičit doma. Díky pohybu se budete cítit skvěle nejen po fyzické stránce, ale i po té psychické.

6. Pozor na odlišné kalorie

Často se stává, že si řeknete, kolik můžete za den zkonzumovat kalorií. Bohužel, ale nejsou kalorie jako kalorie. Hodně záleží, v čem se kalorie nacházejí. Nemůžete srovnat 50 kalorií z jednoho jablka s 50 kaloriemi z dortu. Dort vám nepředá žádné živiny. Vždy se tedy dívejte, co konzumujete.

7. Dávejte pozor na označení „nízkotučné výrobky“

Na první pohled byste si to možná neřekli, ale pokud stojíte u regálu s potravinami, není nutné vždy brát ty s označením light. Tuk dodává potravinám chuť a pokud výrobce odstraní tuk, musí chuť uměle dodat za pomocí cukrů, zahušťovadel a dalších chemických látek. Bohužel tyto přísady jsou pro naše tělo ještě horší než samotný tuk.

8. Nedávejte si nereálné cíle, odradí vás

Hodně lidí si dává u hubnutí nereálné cíle. V reklamách sice vidíte přípravky, po kterých se dá zhubnout několik desítek kil během 14 dnů, ale tomu příliš nevěřte.

Pro zdravé hubnutí stačí, když zhubnete každý týden jen jeden kilogram. Za měsíc se dostanete na čtyři kilogramy. Tělo má čas si na novou váhu zvyknout a nebude to pro něj znamenat šok. Hodně tím snížíte pravděpodobnost obávaného jojo efektu.

9. Dejte si pozor na dostatečný spánek

Spánek ovlivňuje při dietě hodně. Díky spánku se daří lépe spalovat kalorie, které se neukládají. Je dokázáno, že lidé, kteří spí méně než 6 hodin, jsou více náchylní k ukládání kalorií. Dopřejte si ideálně 8 hodin spánku.

Závěr:

Hubnutí nesmí být na obtíž. Musíte se rozhodnout bez cizího donucení. Rozhodně se netrapte hladem nebo se hubnutím nestresujte. Stačí dodržet několik zásad a trochu zdravého rozumu. Díky tomu bude vaše hubnutí nejen příjemnější, ale i efektivnější.

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog