Detoxikace střev aneb zdravá střeva jsou základem všeho

Trpíte často průjmy, zácpou, pálením žáhy nebo jinými obtížemi spojenými se střevy nebo trávením?

Střeva jsou důležitá při procesu trávení potravy a v těle plní hned celou řadu funkcí.

Od posouvání potravy organismem ze žaludku mimo tělo až po samotný proces trávení prospěšnými bakteriemi.

Pokud trpíte výše uvedenými problémy, možná, že je vhodný čas na detoxikaci organismu.

O detoxikaci jsem slyšel, ale o co se konkrétně jedná?

Detoxikace organismu neboli očista těla je metoda využívaná po tisíce let

S pomocí detoxikace zbavíme tělo toxinů a škodlivin

Naše tělo se může detoxikovat několika způsoby. Tělo se detoxikuje přirozeně pomocí jater, střev a ledvin, které toxiny vylučují.

Může ale nastat situace, že se tělo nedetoxikuje dostatečně samo a musí nastoupit proces detoxikace z naší iniciativy.

Tento problém s přirozenou detoxikací může mít několik příčin. 

Může se jednat o nedostatek pohybu a s tím související sedavé zaměstnání. Ve spojení s pracovními, ale i mimopracovními povinnostmi to může být dále stres. Na stres se často nabaluje nedostatek spánku

Velkým problémem je především nezdravá strava, která obsahuje mnoho škodlivých látek. Pokud jste velkým konzumentem alkoholu nebo kuřákem, vlastní detoxikaci tím vůbec nepomůžete.

Detoxikace je spojena mimo jiné se zdravím střev. Vyskytuje se ale ještě jeden problém pocházející ze střev.

Problémy s trávením může způsobit i Candida

Candida je bakterie, která škodí zdravým bakteriím. Zapříčiňuje nadýmání, neovladatelnou chuť na sladké, nadváhu a rezistenci vůči inzulínu. 

Candidu můžeme rozpoznat ze stolice. Jak se ji ale zbavíme? Zbavit se jí můžeme tak, že ji necháme vyhladovět – bez cukru a kvasnic jednoduše zmizí. 

Máme pro vás i jeden dobrý tip.

Nedoporučuje se pít během jídla, ale až 30-45 minut po něm, abychom zabránili ředění trávicích šťáv. Měli bychom jíst pomalu a dlouze žvýkat.

Zpět ale k samotné detoxikaci.

Z jakého důvodu bychom měli tělo detoxikovat?

Začít můžeme například skutečností, že se vašemu organismu uleví, neboť ho zbavíte řady neduhů, jako jsou například zažívací potíže, pálení žáhy, únava, trávící potíže – průjem či zácpa nebo pocit těžkosti.

Proč detoxikovat vím, ale jak bych měl správně postupovat?

Prvním krokem musí být změna životosprávy – například začít jíst zdravé potraviny. Je třeba se vyvarovat toho, abychom trpěli hlady různými nefungujícími dietami.

Není ani vhodné pít tekutiny vyvolávající křeče.

Můžeme volit mezi dvěma druhy detoxikace.

Vybrat si můžete buď z detoxikace dlouhodobé, při které měníme životosprávu nebo krátkodobou – známou jako denní očista.

Dávejte si ale pozor!

Krátkodobá detoxikace se dodržuje maximálně 36 hodin a nemělo by se během ní sportovat či se nějak fyzicky a psychicky přepínat.

Po skončení tohoto půstu dbejte na to, abyste se při první příležitosti nepřejedli. Doporučujeme si udělat smoothie z citrusů. Vhodné jsou pomeranče.

Co jíst během procesu detoxikace?

Určitě byste měli zvýšit příjem vlákniny, kterou naleznete v ovoci a zelenině. Vhodné je konzumovat i fermentované potraviny, které obsahují probiotika podporující zdraví střev.

Nezapomínejme ani na antioxidanty obsažené v ovoci a zelenině.

Jedná se především o vitamín C, vitamín E, selen a flavonoidy. Flavonoidy můžete nalézt v červené paprice, lesních plodech, mrkvi či dýni.

Dalšími antioxidanty jsou zelený ječmen. Tento druh ječmenu můžete zakoupit v obchodech se zdravou výživou. Vhodné je ho při přípravě ke konzumaci rozmíchat v tekutině či jídle.

Zelený ječmen je obohacen o vitamíny A, C a E.

Mnoho lidí má rádo Rakytník. Rakytník obsahuje vitamíny B1, B2, B3 a B6. Důležitý je ale pro nás i vitamín E, který působí jako antioxidant.

Rakytník lze konzumovat jako sirup.

Chcete ze své životosprávy vysadit kávu, ale nevíte, čím ji nahradit? Na kávu si řada lidí vyvine velmi rychle určitý druh závislosti. Často je káva součástí každodenních rituálů, ale co s tím?

Vyzkoušejte místo kávy pít černý nebo zelený čaj.

Při detoxikaci by neměli chybět ani bylinky. Doporučit můžete kopřivu nebo smetánku lékařskou.

Závěr:

Udělat si čas na vhodný „detox“ organismu je více než vhodné.

V průběhu života do svého těla často dostáváme řadu škodlivin a toxinů, které se ne vždy mohou vyloučit přirozenou cestou a mohou tak zatížit naše játra a další orgány.

Proces detoxikace nemusí být agresivní, ale stačí vhodně zvolit potraviny, které v určitém období konzumovat.

Během detoxikace se zbytečně moc nepřepínejte a nezatěžujte organismus. Pokud jste sportovec, neprovádějte krátkodobý „detox“ před důležitým utkání nebo turnajem.

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog