Masáže a jejich účinky na náš organismus

Osnova:
Proč je vhodné navštívit maséra?
Jaké druhy masáží můžete zvolit?
1. Ajurvédská masáž
2. Lymfodrenážní masáž
3. Thajská masáž 
4. Reflexní masáž
5. Klasická masáž
6. Masáž lávovými kameny
Závěr:

V dnešní uspěchané době toho musíme stihnout hodně a řada věcí nás dostává do stresu. Stresové faktory na nás mohou čekat při studiu, v rodině, v oblasti financí nebo v práci.

Bohužel pokud jste ve stresu, jsou vaše svaly napjaté. Tělo se unavuje a mohou vznikat chronické stresové stavy, agresivita, nespavost nebo bolesti hlavy. Obdobně vaše tělo reaguje na fyzické nebo emocionální trauma.

Není důležité se zabývat tím, proč se vám to může stát. Zaměřte se na to, jak můžete tyto negativní účinky překonat. Ve chvíli, kdy je vaše tělo ve stresu, nutně potřebuje „vypnout“. Velmi dobrou volbou pro toto vypnutí jsou masáže.

Masáže jsou běžnou součástí našich životů a stejně tomu bylo i v minulosti. Návštěva maséra není vhodná jen, pokud jste sportovec, k masérovi můžete zajít i pro pocit relaxace a odpočinku. Vyhledejte si vždy maséry s certifikátem, jen tak budete mít jistotu, že vám masáž neublíží.

Proč je vhodné navštívit maséra?

Jednou z hlavních výhod je psychické a fyzické uklidnění. Ano, při masáži si dokonale odpočinete a vaše tělo může nabrat novou energii. Příkladem je stimulující masáž, která vám tuto energii doplní. Masáž ale vedle toho slouží také jako rehabilitační prostředek. Lidé po úrazu potřebují velice citlivou masáž.

A na co masáž působí? Masáž působí nejen na vaši kůži, ale také na klouby, svalstvo, vazy, šlachy nebo lymfatický systém. Lymfatická masáž pomáhá odtoku lymfy. Pročistí se vám, jak klouby, tak cévy. Masáž působí na imunitní systém. Návštěva maséra pomůže nastartovat a posílit imunitu.

Během masáže vaše tělo odbourává stres. Dotek maséra nebo masérky vzbuzuje tvorbu endorfinu, hormonu štěstí. Pro tyto účely je nejvhodnější indická masáž hlavy.

Masáže oceníte, pokud máte namáhavou profesi nebo jste žena v těhotenství. U žen v těhotenství je zátěží bříško, které namáhá záda. Stejně tak jsou záda namáhány, pokud v práci zvedáte těžké předměty.

Trpíte nespavostí? Pokud ano, pomůže masáž i vám. Nedostatek spánku způsobuje problémy při každodenních činnostech. Práce pro vás bude namáhavější, budete se těžko soustředit a budete se cítit agresivněji. Lidé trpící stresem se vystavují vyššímu riziku potížím s nespavostí.

A možná vás to překvapí, ale masáž je bojovníkem proti stárnutí.

Jaké druhy masáží můžete zvolit?

1. Ajurvédská masáž

Tento typ masáže trvá zhruba dvě hodinky a působí jako obřad. Volí se při ní esenciální oleje a masíruje se pupík na břiše.

2. Lymfodrenážní masáž

Při tomto druhu masáže se dynamicky hnětou dynamicky svaly vašeho těla. Díky této masáži se z těla odplavují škodliviny. U toho typu masáže se masíruje menším tlakem a menším tempem než u klasické formy.

3. Thajská masáž 

U thajské masáže se nepoužívají masážní oleje, ale metoda natahování. Nejrůznější protahovací manévry způsobují uvolnění toku energie. U tohoto typu masáže se spojují prvky akupresury a jógy.

4. Reflexní masáž

Pomocí reflexní masáže se léčí bolesti zad a kloubů, ale také neplodnost, migréna, bolest hlavy, nespavost, alergie i zažívací potíže.

5. Klasická masáž

Jinak se ji taky říká švédská masáž. U této masáže se využívají oleje. Díky této masáži dochází k uvolnění ztuhlého svalstva.

6. Masáž lávovými kameny

Jedná se o speciální druh masáží, u kterých se využívají horké kameny. Horké kameny uvolňují svalový korzet a odstraní odstraňuje se bolest svalstva. Dochází k celkovému fyzickému i psychickému uvolnění těla.

Závěr:

Masáž dokáže dokonale uvolnit napjaté svalstvo a psychicky si odpočinout od řady stresových faktorů dnešní doby. Masáže nemusí být nijak nudné a ani bolestivé.

Můžete zvolit například pivní masáže, medové masáže nebo třeba čokoládové masáže. Masáž se pak stane i zážitkem. Masáže jsou vyzkoušené po staletí a jejich účinky na lidský organismus jsou vědecky dokázány.

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog