Optimální ráno pro maximální podporu tvorby testosteronu

Zvýšení hladiny testosteronu je běh na dlouhou trať vyžadující mnoho informací a disciplíny. Nevíte co jíst? Jak tipy na zvýšení testosteronu zakomponovat do vašeho dne? Jak vůbec začít?

V následující sérii článků si ukážeme vzorový - optimální den pro maximální podporu testosteronu. Není třeba držet 30 denní diety, chodit cvičit a hlídat si příjem mikroživin po celý měsíc. Na změnu vám stačí jeden den. 

Váš život je řetězec navazujících aktivit. Jedna ovlivňuje druhou. Pokud chcete optimalizovat testosteron a mít více energie, libida, síly a méně deprese, změňte svůj denní režim. A ze začátku stačí změnit jen jeden den.

3 roky sbíráme studie a informace o optimalizaci testosteronu. Co jíst, jak cvičit, jak se zbavit stresu a snížit kortizol (jeden z největších zabijáků testosteronu). Ty nejlepší rady a tipy jsme vložili do optimálního dne pro podporu tvorby testosteronu.

Nejlepší ranní rituály, co jíst na snídani, jaký zvolit správný oběd, jak cvičit v posilovně nebo doma a jak nejlépe usnout? Vše se dozvíte v následující sérií článků.

V tom dnešním si rozebereme první část dne, a tím je ráno.

PS: Je nám jasné, že pro více než 90 % lidí nebude lehké aplikovat vše, co si níže přečtou. To vůbec nevadí. Pokud se vám podaří do svého dne aplikovat alespoň pár věcí, máte z poloviny vyhráno. Následující den můžete upravit či přidat dalších pár změn. Co nevidět se může změnit nejen váš den, ale celý život. Život plný testosteronu, energie a síly.

Ráno

Nejdůležitější část dne. Začněte své ráno správně a máte vyhráno na celý den. K vytvoření prostoru pro ranní rituály, vstávejte o cca 15-20 minut dříve než obvykle. A jak vypadá ideální ráno pro nakopnutí testosteronu a energie po celý den?

Ranní koktejl: 

Jako první věc ráno se napijte sklenice čisté vody o pokojové teploty. Pro lepší účinek přidejte do vody citrónovou šťávu a sůl (nerafinovanou, tzn. mořskou, nebo nejlépe himalájskou).

Účinky: Jen dýcháním během noci ztrácíte vodu v těle, které vaše tělo potřebuje pro správné fungování hormonálního zdraví. Přidáním kvalitní soli zásobujete tělo množstvím minerálů a stopových prvků. Sůl stimuluje slinné žlázy a povzbuzuje trávení potravin a zrychlení metabolismu po celý den. Citrónová šťáva vás nejenom nakopne, ale má antibakteriální účinky v ústech a zlepší náladu díky obsahu vitamínu C.

Dýchací metoda Wima Hofa:

Pro bližší informace o „superčlověku“ jménen Wim Hof si můžete přečíst zde: Wim Hof – příběh ledového muže. Níže si přestavíme Wimovu jednoduchou a účinnou metodu na odbourání stresu a zvýšení imunity.

Pohodlně se usaďte, nebo lehněte a začněte dýchat v následujícím vzorci. Vždy hluboký nádech do plných plic, poté rychlý výdech (jako byste chtěli vyslovit rychlé „ha“). Poté opět hluboký nádech a celý cyklus opakujte cca 20 – 30x.

Po chvíli se vám může začít lehce motat hlava a můžete cítit brnění na prstech a lehkou euforii. Po cca 30 cyklech se naposledy zhluboka nadechněte a po výdechu zadržte dech. Snažte se vydržet co nejdéle, až do mírně nepříjemného pocitu z nedostatku vzduchu. Poté se hluboce nadechněte a ještě jednou zadržte dech v horní fázi nádechu cca 15 vteřin.

Tento celý postup můžete opakovat cca 2 – 4x dle pocitu a času.

Účinky: Hluboké dýchání vede asi po 30 až 50 dechových cyklech ke snížení obsahu oxidu uhličitého v organismu a zvýšení hladiny kyslíku. Cvičením dechové techniky zlepšíte okysličení v těle a snížíte oxid uhličitý. Pozitivním výsledkem je více energie, snížení stresu a zlepšení imunity.

Fáze zadržení dechu trvá zhruba 1 – 2 minuty. V krvi se v této fázi sníží obsah kyslíku, který tělo spotřebovává pro svou funkci. Mozek posílá tělu signál, aby probudilo všechny buňky a vlásečnice v těle. To působí jako tlačítko reset pro váš organismus, a přivádí ho zpět do harmonického fungování. Když na vás přichází potřeba se nadechnout, začne se vyplavovat do těla adrenalin.

Následný hluboký nádech dodá čerstvou dávku kyslíku, což díky vyplavenému adrenalinu způsobí nával euforie a energie všem orgánům v těle, hlavně mozku.

Pohyb:

Po celé noci, kdy tělo odpočívalo, je třeba nastartovat nejen kognitivní funkce mozku, ale také metabolismus. Pro správné aktivování cirkadiánního rytmu je potřeba dát tělu vědět, že je vzhůru. Mezi nejlepší způsoby patří pohyb.

Samozřejmě po ránu nejsou všichni schopni začít cvičit, či jít běhat. To vůbec nevadí. Pro požadovaný efekt nám stačí cca 20 až 30 poskoků na místě. Představte si, že skáčete na trampolíně. Vaše tělo se probere, prokrví a budete nastartování na celý den.

Studená sprcha:

Pokud se studenou sprchou nemáte zkušenosti, začněte pomalu.

Osprchujte se teplou vodou a ke konci sprchy snižte teplotu vody na co nejnižší teplotu, která je pro vás přijatelná. Postupem času je cílem se dostat na čistě studenou vodu, ve které vydržíte cca 1-2 minuty.

Účinky: Při studené sprše (či koupeli) začne tělo produkovat hormon tvořící hnědou tukovou tkáň, díky čemuž budete velmi efektivně spalovat podkožní tuk. Dále zrychlíte metabolismus, snížíte stres, zlepšíte plodnost a cirkulaci krve. Dochází ke zvýšení produkce růstového hormonu a testosteronu, zatímco v těle dochází k  potlačení zánětu. Vyplavují se endorfiny a hormony štěstí, jako je dopamin.

Snídaně: 

Tvrdí se, že snídaně je základ dne. Není to úplně pravda, nicméně pokud chcete začít den pro optimální tvorbu testosteronu správně, zaměřte se na snídani bohatou na zdravé tuky a bílkoviny. Mezi nejlepší zdroje obou makro živin patří maso (může být i kvalitní šunka, či slanina), vejce a ořechy. Výslednou kombinaci si můžete představit jako vaječnou omeletu se slaninou, kouskem avokáda a hrstkou ořechů.

V době snídaně se snažte vyhnout veškerým sacharidům (ovoce, džusy, pečivo, cukr). Zvýšená hladina cukru způsobuje zvýšení inzulínu, který po svém propadu způsobuje únavu. Pokud není hladina cukru zvýšená, podpoříte i lepší spalování tuků a zrychlení metabolismu.

Účinky: Testosteron se v těle vytváří z cholesterolu a tím tělo zásobujeme pomocí tuků. V jedné studii kliniky endokrinologie a metablismu z USA bylo potvrzeno, že muži konzumující více než 100 gramů tuků denně po dobu dvou týdnů měli vyšší hladinu volného testosteronu. Ořechy jsou zdrojem omega 3 mastných kyselin a kvalitních tuků. Vejce jsou bohatá na cholesterol (ne, cholesterol opravdu není pro tělo špatný, právě naopak) a podobně je na tom tuk z kvalitního masa.

PRIMULUS:

Během snídaně, nebo hned po ní dodejte tělu nezbytné vitamíny a minerály pro správné fungování hormonálního zdraví a optimalizace testosteronu.

Bohužel současná doba neumožňuje získat dostatek mikroživin z potravy. Proto je výhodné sáhnout po suplementech. Nejlepší variantou je doplněk stravy PRIMULUS obsahující vše potřebné v jedné tabletě. Při podávání během, či ihned po jídle zajistíte lepší vstřebávání účinných látek v těle.

Účinky: Díky vysokému obsahu vitamínu D, C a B6 + komplexu minerálů (hořčík, zinek, selen) a extraktům z bylin kotvičníku zemního a pískavice řeckého sena patří PRIMULUS mezi ideální mix látek pro každého muže. Všechny látky mají dle několika studií pozitivní vliv na hormonální zdraví muže a optimalizaci testosteronu. Více informací zde : www.primulus.cz

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog