Potraviny, které způsobují nafouklé břicho

Osnova:
1. Luštěniny
2. Brukvovitá zelenina
3. Mléčné výrobky
4. Přesolené potraviny
5. Perlivé nápoje
6. Ovoce
Které potraviny byste ale naopak měli konzumovat?
1. Fenykl a další bylinky
2. Okurka a meloun
3. Papája
4. Petrželová nať
5. Banány
6. Jogurty s probiotiky
Závěr:

Všichni to známe. Nadýmání nebo pocit nafouknutého břicha není nic příjemného a trápí každého z nás. Pokud vás trápí tyto potíže, zaměřte se na to, co to způsobuje.

Jednou z příčin jsou potraviny. Jedná se o individuální záležitost u každého člověka. Není pravidlem, co nesedí jiným, nebude sedět vám.

I přesto jsou v jídelníčku potraviny, kterým se vyplatí vyhnout. Které to jsou? Vybrali jsme pro vás ty nejzásadnější.

1. Luštěniny

Luštěniny, mezi které patří fazole, čočka či hrách, mohou být škodlivé, pokud je před samotným vařením nenamočíte. Během vaření pak musíte odebírat pěnu. Aby vás netrápily potíže s nadýmáním, můžete z luštěnin zvolit loupané luštěniny, ke kterým se řadí například červená čočka.

2. Brukvovitá zelenina

Do skupiny brukvovitých řadíme zelí, kapustu či brokolici. Tyto druhy mohou břichu pořádně zavařit. Brukvovitá zelenina obsahuje rafinózu, kterou v tlustém střevě tráví bakterie produkující plyny. Doporučujeme tuto zeleninu konzumovat v menším množství.

3. Mléčné výrobky

Nebezpečné jsou především mléčné výrobky obsahující velké množství laktózy. Laktóza je pro tělo špatně stravitelná. Sáhněte po kysaných mléčných výrobcích a tvrdých sýrech s nízkým obsahem laktózy.

4. Přesolené potraviny

Pozor byste si měli dávat na solení a na přesolené potraviny jako jsou brambůrky či chipsy.

5. Perlivé nápoje

Nadýmání způsobují i perlivé nápoje. Pozor na sodovku nebo minerálku s bublinkami. Je vhodné pít především neperlivé nápoje. Vyřaďte látky jako je sorbitol a xylitol, která najdete v některých dietních nápojích bez cukru nebo žvýkačkách.

6. Ovoce

Z ovoce byste měli omezit konzumaci jablek obsahujících fruktózu a sorbitol. Jedná se o cukry, které jsou pro některé lidi těžko stravitelné. Ne každá potravina, kterou jsme uvedli, musí mít u vás za následek potíže s nadýmáním. U každého člověka je to rozdílné.

Které potraviny byste ale naopak měli konzumovat?

1. Fenykl a další bylinky

Fenykl je známá bylinka pro boj s trávícími obtížemi. Pomáhá s nafouklým břichem a podrážděným žaludkem. Obdobný účinek má máta, zázvor a anýz. Známý je také heřmánek, a to především u dětí.

2. Okurka a meloun

Co spojuje okurku a meloun? Velký obsah vody. Sáhněte právě po potravinách obsahujících velké množství vody. Díky okurce se zbavíte nadmutého břicha, jelikož je nadýmání způsobeno zadržováním vody.

3. Papája

V tomto tropickém ovoci je enzym papain. Papain pomáhá štěpit bílkoviny v trávicím traktu a tím pomáhá usnadňovat trávení. V papáje najdete i velmi slušnou porci vlákniny, která podporuje správnou funkci zažívacího systému.

4. Petrželová nať

Jak je známo, nafouknuté břicho vzniká také zadržováním vody. Čerstvě nasekaná petrželová nať slouží jako přírodní močopudný prostředek. Určitě se vyplatí ji mít v kuchyni.

5. Banány

Banány stejně jako avokádo, kiwi, pomeranč či pistácie, jsou bohaté na draslík. Draslík zabraňuje zadržování vody tím, že reguluje hladinu sodíku v těle. Banány krom toho obsahují rozpustnou vlákninu pomáhající ke zmírnění nebo zabránění zácpy.

6. Jogurty s probiotiky

Probiotika pomáhají regulovat trávení a podporují celkové zdraví trávicího traktu. Je dobré si najít jogurt obsahující probiotika. Jogurt si můžete osladit medem, marmeládou či využít müsli.

Závěr:

Obecně s trávením pomáhají potraviny s obsahem vlákniny či vody. Stejně tak je vhodné užívat probiotika. Probiotika najdete například v kysaných produktech.

V našem článku jste si mohli přečíst, kterým potravinám byste se měli raději vyhnout. Důležité je, ale znát své tělo a podle toho upravit jídelníček.

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog