13 potravin pro zdravé muže

Často si klademe otázku, kolik toho máme za den sníst, jak často a hlavně co jíst .

Obecně vzato muži jí více masa oproti ženám, ale i pro mužské pohlaví je vhodné sníst občas nějakou tu zeleninu.

Jídelníček by měl být pestrý a měl by obsahovat některé konkrétní potraviny. Nejvíce tělu prospívají vitamíny, minerály a další užitečné látky.

Na jaké potraviny by se tedy měli muži zaměřit? Zdravých potravin je celá řada, ale jen některé z nich pomohou při problémech s prostatou, erektilní dysfunkcí a inkontinencí moči.

1. Ryby

Rybí maso je snadno stravitelné a bohaté na bílkoviny a více nenasycené mastné kyseliny snižující riziko onemocnění cév, infarktu, mozkové mrtvice.

Důležité jsou kyseliny ze skupiny více nenasycených mastných kyselin s dlouhým řetězcem neboli rodina omega -3 kyselin. Ty jsou obsaženy v tucích mořských i sladkovodních rybách.

Muži si sice zvykli jíst především lososa, makrely tuňáka či sardinky, ale nejvíce těchto kyselin je obsaženo v mase sledě.

Obecně vzato rybí tuk je velmi důležitý pro zdraví mužské prostaty.

2. Dýňová semínka

Dýňová semínka jsou velmi známá pro své léčivé účinky na mužské pohlavní orgány.

Tato semínka podporují zdraví prostaty a slouží jako prevence i jako léčba při zbytnění prostaty. Pokud máte problémy s močením nebo chcete snížit tuk v oblasti břicha, sáhněte po těchto semínkách.

3. Mrkev, červená paprika či sladké brambory

Obecně vzato muži, kteří mají ve svém jídelníčku červenou a oranžovou zeleninu, nemají tak časté potíže s prostatou. Netrpí ani zbytněním prostaty a jejími záněty.

Tento druh zeleniny obsahuje karotenoidní antioxidanty, vitamíny C a řadu dalších látek normalizujících reprodukční orgány muže.

3. Červené grepy, pomeranče a rajčata

Tyto potraviny obsahují obrovské množství látky zvané lykopen.

Jak je známo, lykopen je silný antioxidant a je známý pro své léčebné účinky při rakovině prostaty. Lykopen nás chrání před ultrafialovým UV zářením.

Toto záření způsobuje předčasné stárnutí pleti a kardiovaskulární choroby.

4. Kustovnice a acai

V bobulích kustovnice a acai najdete velké množství antioxidantů. Tyto antioxidanty pomáhají regulovat pohlavní mužské orgány a zlepšuje se tvorba spermií.

Bobule těchto plodů se využívají při problémech s plodností a prostatou.

5. Granátové jablko

Granátové jablko je velmi prospěšné pro zdraví muže. Díky svému unikátnímu složení prokazuje léčebné účinky při prevenci zbytnělé prostaty a má pozitivní vliv na kardiovaskulární systém.

Vedle toho bojuje granátové jablko proti rakovině pohlavních orgánů mužů.

6. Mořské plody a ústřice

Vůbec se nebojte do jídelníčku přidat pochoutky moře. Nezapomínejte na chobotnici, tuňáka či makrelu. Vhodný je i sleď s velkým podílem omega-3 nenasycených mastných kyselin.

Ještě lépe je na tom mořský vlk.

Doporučujeme také různé druhy škeblí nebo ústřice.

Ústřice jsou živočišným zdrojem zinku. Zinek tělo potřebuje pro správnou činnost hormonálního systému, pohlavních orgánů a spermií.

Ústřice jsou tedy správnou volbou. Pokud ale nemáte ústřice v lásce, využijte pro doplnění zinku například již zmíněná dýňová semínka.

7. Brokolice a tmavá listová zelenina

Během týdne byste měli sníst minimálně pět porcí této zeleniny z řádu brutnákovitých.

Brokolice bojuje proti vzniku rakoviny močového měchýře a rakoviny prostaty. Brutnákovitá zelenina moduluje homocystein. Jedná se o aminokyselinu spojenou se zvýšeným rizikem mrtvice a kardiovaskulárních příhod.

8. Vodní meloun

Čekali byste, že může být vodní meloun prospěšný?

Meloun je sladké a osvěžující ovoce obsahující sloučeninu s podobnými účinky jako léky na cévy. Meloun může zvýšit i sexuální výkonnost.

Většina melounu je voda, zbytek je plný lykopenu. Lykopen je silný antioxidant vhodný pro vaše srdce, prostatu a kůži.

9. Káva

Bez ranního šálku kávy se nenastartujete? Nejen to, že vás káva nakopne, ale dokáže podpořit i milostný život.

Vedle této skutečnosti se navíc snižuje riziko onemocnění erektilní dysfunkcí. Kofein zvyšuje průtok krve a tím podporuje erekci.

Pokud nemáte kávu rádi, můžete využít některé čaje, limonády nebo sportovní nápoje s obsahem kofeinu.

10. Hořká čokoláda

Čokoláda přináší chuťový požitek, a dokáže pomoci podpořit zdraví nejen srdce, ale i dalších částí organismu.

Čokoláda je bohatá na flavanoly. Jedná se o rostlinné živiny zvyšující průtok krve a snižující krevní tlak. Čokoláda může pomoci s erekcí.

11. Ořechy

Vlašské ořechy obsahují arginin. Jedná se o aminokyselinu využívající se k výrobě oxidu dusnatého. Ořechy jsou dobrým zdrojem vitamínu E, kyseliny listové a vlákniny.

Do každodenní dávky ale nedávejte více než pár malých hrstí. Ořechy mají totiž vysoký obsah kalorií.

12. Papriky

Přidáním chilli papriček do vaší stravy můžete okořenit svůj milostný život. Papričky jako jalapenos, habanero a další, uvolňují tepny a napomáhají k dobrému průtoku krve do srdce a dalších orgánů, a to včetně penisu.

Chilli papričky pomáhají snížit krevní tlak a cholesterol. Tyto pálivé malé zázraky dokážou zabránit i krevním sraženinám.

13. Olivový olej

Olivový olej pomáhá s tvorbou testosteronu. Je plný tuků, které pomáhají zbavit se špatného cholesterolu ve vašem těle.

Pokud si můžete vybrat, sáhněte po extra panenském olivovém oleji. Olivy jsou totiž lisovány bez chemikálií nebo velkého zahřátí. Tím se uchovávají zdravé antioxidanty v tomto oleji.

Závěr:

Vyplatí se mít pestrý jídelníček plný všemožného druhu zdravých potravin. Neměli byste zapomenout na žádnou prospěšnou látku.

Často dokáží potraviny mile překvapit. Tušili jste před tímto článkem, že vám v sexuálním životě pomůže káva? Věděli jste, že rybí tuk pomáhá při problémech s prostatou?

Ať už ano nebo ne, udržujte pestrý jídelníček a aktivní životní styl.

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog